Onze school

De Kardinaal Alfrinkschool is een katholieke basisschool waar we werken volgens de daltonprincipes

De Kardinaal Alfrinkschool is een katholieke basisschool met een rijke geschiedenis en bijzondere tradities.
Een plek waar ieder kind zichzelf kan zijn, een fijne school waar kinderen zich thuis voelen.
Als enige daltonschool in Wageningen werken we vanuit onze kernwaarden aan 21e -eeuwse vaardigheden. Nemen we verantwoordelijkheid, gaan we zelfstandig aan de slag, werken we samen en leren reflecteren en denken in mogelijkheden. Dit komt overeen met de werkwijze IPC.

Met passie, vertrouwen en aandacht creëren we op school een open en gezellige sfeer. Vanaf de kleutergroepen tot in groep 8.
Op de Kardinaal Alfrinkschool geven we inhoud aan de brede vorming voor ieder kind:

Leren, leven en werken, zelfstandig en samen